HipHelpt

HipHelpt Waddinxveen, Aangenaam!

We kunnen allemaal weleens wat hulp gebruiken. Praktische hulp, bij een klusje in huis of met boodschappen doen, bijvoorbeeld. Maar ook sociale hulp, want iedereen heeft behoefte aan een praatje op z'n tijd.


Meestal krijgen we die hulp van familie en vrienden, maar niet iedereen kan daar op terugvallen. Het is dan fijn om te weten dat HipHelpt je in contact kan brengen met hulpbieders uit de buurt, die je met alle plezier een handje helpen.


HipHelpt wanneer hulp nodig is en je:

  • Geen vrienden, familie of kennissen hebt die je kunnen helpen;
  • Niet voldoende geld hebt om hulp te kunnen inkopen;
  • Het gaat hierbij om hulp die door één vrijwilliger kan worden geboden. Hij of zij komt je kosteloos helpen. Wij vergoeden niet de (kosten van) eventueel benodigde materialen.


HipHelpt kortdurend ter overbrugging van een structurele oplossing, zoals bij

Praktisch zaken in en rond het huis

  • behangen
  • boodschappen
  • computerhulp
  • dingen ophangen
  • elektra klusjes
  • energieadvies
  • formulieren invullen (administratie)
  • hond uitlaten
  • loodgieter klusjes
  • maaltijd of soep koken
  • meubelen monteren (bouwpakket)
  • opruimen/ordenen
  • schoonmaken
  • spullen inpakken
  • tuinieren
  • verven
  • (laminaat) vloer leggen

Sociale aangelegenheden

  • bezoeken
  • coaching
  • er op uit
  • huiswerkbegeleiding
  • oppas
  • taalondersteuning
  • telefonisch contact
  • wandelen


Vervoer

  • naar ziekenhuis, arts, tandarts
  • begeleiding bij bezoek ziekenhuis, arts, tandarts
  • voedselpakket ophalen


Aanvraagformulier

Klik hier voor het aanvraagformulier

HipHelpt niet bij:

  • mensen met een ernstige psychische kwetsbaarhe id;
  • klussen die door een professional moeten worden verricht;
  • telkens terugkerende klussen in de tuin (in voor- en najaar).
Steun HipHelpt, doneer!

Donaties kunnen worden afgetrokken van de inkomsten- of vennootschapsbelasting.

contactformulier HipHelpt

Hulp vragen?

Via deze website kun je jouw vraag indienen. Uiteraard kun je ons ook bellen als jij wilt overleggen over een hulpvraag.
Wij nemen dan de hulpvraag met je door en stellen een aantal vragen of te kijken of de hulpvraag ook bij ons past qua doelgroep en mogelijkheden. Hebben wij geen mogelijkheden dan denken we graag met je mee.

Als de hulpvraag is aangenomen gaan wij op zoek naar een hulpbieder. Onze hulpbieders kunnen ook zelf reageren op een hulpvraag via onze app en website. We proberen binnen 14 dagen een match te maken. Lukt het niet om iemand te vinden, dan laten we dat ook weten.

We bieden laagdrempelige burenhulp door iemand bij jou uit de buurt. Jouw klus is eenvoudig en een richtlijn is dat het te doen in een dagdeel is.

Hulp bieden!

Als hulpbieder bij HipHelpt bepaal je zelf wie, hoe vaak en wanneer je wilt helpen. Door onze app te gebruiken krijg je een melding bij actuele en passende hulpvragen bij jou in de buurt en kun je met één klik aangeven of je wilt helpen. Soms bellen we je ook om een hulpvraag voor te leggen of we sturen je een verzoek via e-mail, waar je op kunt antwoorden met 'ja' of 'nee'.


Als het je niet uitkomt, hoeven we geen uitleg. Dit is geen probleem, we vragen het dan aan de volgende hulpbieder. Wij zorgen voor de match, en jij kunt zelf een afspraak maken.


Klik hier voor het inschrijfformulier.

vacature HipHelpt

HipHelpt Waddinxveen zoekt voor 3 tot 6 uur per week een coördinator (vrijwilliger). De coördinator ondersteunt de vrijwilligers die hulpbieden aan mensen in een kwetsbare situatie... Lees verder.


Vacature: Hulpbieders HipHelpt Waddinxveen

Steeds meer mensen hebben hulp nodig.

Steeds minder mensen krijgen daadwerkelijk de hulp die ze nodig hebben.


HipHelpt brengt hulpvaardige kerkleden in contact met mensen die hulp nodig hebben bij alledaagse dingen. Hulp bij praktische klusjes in en om het huis bijvoorbeeld, of bij het invullen van formulieren. Maar ook begeleiding bij het bezoek aan een arts kan meer dan welkom zijn, net als samen een kopje koffie drinken voor de gezelligheid, of een wandeling maken. 

 

Als hulpbieder kunt u kiezen uit hulpvragen die bij u passen en door buurtbewoners bij HipHelpt zijn ingediend. Voordat hulpvragen u bereiken, worden ze eerst door een HipHelpt-medewerker in behandeling genomen en afgebakend tot een geschikte HipHelpt-hulpvraag. Zo komt vraag en aanbod bij elkaar. Ieders vaardigheden en talenten kunnen worden ingezet. Ook de uwe! 

 

Meedoen? 

Meld u dan aan als hulpbieder. Dat kan via de website www.hiphelpt.nl. of neem contact op met Jolien Vonk of Colinda van Deel via waddinxveen@hiphelpt of 0182 23 50 73. Als u zich aanmeldt worden uw gegevens in de database van HipHelpt opgenomen ten behoeve van het zoeken naar bij u passende hulpvragen. Zodra er een hulpvraag binnenkomt die bij uw profiel past, neemt HipHelpt contact met u op. Ook kunt u zelf via de website en HipHelpt-app reageren op openstaande hulpvragen. 

Ervaringen met HipHelpt

Olga haalt wekelijks boodschappen voor Tine. 'Het is voor mij een kleine moeite en voor haar is het belangrijk dat het gebeurt.'

Olga

'Wat ik mooi vind aan HipHelpt, is dat je zelf kunt aangeven wat voor soort hulp je wilt bieden én dat je ook het moment bepaalt wanneer je hulp biedt.'

Dirk

'Door een mevrouw uit Syrië te helpen weet ik nu veel meer over vluchtelingen en wat het betekent om alles achter te moeten laten.'

Marjan

Iedereen kan

iemand helpen!

HipHelpt

Helpdeskmedewerkers

Colinda van Deel
Jolien Vonk

tact

hiphelpt@metelkaarwaddinxveen.nl

06 40 00 03 14